Rabu, 09 September 2015

PUISI PENANTIAN

 KENAPA YA ALLAH KENAPA??

Matanya seolah berbicara...
Menerobos jauh kedalam sukma...
Di sini yg terdalam berkata ya Allah kenapa??...
Aku merasa semakin jauh...
Tetapi di hati masih berlabuh..
Kenapa aku masih bersungguh..
Kenapa ya Allah...kenapa??..
Aku tidak tau rahasia hatinya...
Tetapi aku mengerti keadaanya...
Aku ingin namaku masih tersimpan di dadanya..
Dan mungkin dia tergores di dalamnya..
Aku ingin dia tetap menjaganya..
Kenapa ya Allah..Kenapa??..
Andaikan dia tau di sini aku menunggu..
Walau terkadang sungguh aku ragu...
Tetapi hati tetap berlabu dan menggugu...
Masih teringat di sini dari perkataan itu...
Saat dia berkata "tolong pertahankan rasa itu''..
Perkataan itu melekat di benaku..
Kenapa ya Allah..Kenapa??..
walau dia selalu menunjukkan sikapnya...
Mengundangku untuk merasakan sakitnya..
Mencoba aku tunjukan sesenangnya..
Tetapi di hati sebaliknya dan seadanya...
Apapun yang di lakukannya..
Walau bukan untukku, Aku akan bahagnya..
Tetapi aku ingin ada keceriaan di wajahnya..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar