Jumat, 11 September 2015

PUISI KEHIDUPAN

DALAM HIDUP SELALU ADA RINTANGAN

Dalam hidup selalu ada rintangan
Aku ingin meraih apa yang aku inginkan..
Aku berlari dan terus berlari...
Walau begitu banyak duri yang aku pijaki..
Tetapi aku tak pernah berhenti berlari..

Dalam hidup selalu ada rintangan
Aku berkata dan terkadang di abaikan....
Aku bersabar dan terus bersabar..
Walau hati seperti terbakar menjalar..
Tetapi aku tak pernah berhenti bersabar

Dalam hidup selalu ada rintangan
Aku merasakan cinta yang sangat menyakitkan..
Aku tegar dan terus tegar..
Walau begitu teriris hati dan bergetar
Tetapi aku tak pernah berhenti tegar

Dalam hidup selalu ada rintangan
Aku merasa hidup ini tak ada kesemangatan..
Aku bangkit dan terus bangkit..
Walau ragaku  terasa kaku dan sakit..
Tetapi aku tak pernah berhenti bangkit..

Dalam hidup selalu ada rintangan
Aku merasa hidup yang aku jalani terkadang melelahkan...
Aku semangat dan terus semangat..
Walau aku terus membanting tulang dan sakit teramat..
Tetapi aku tak pernah berhenti semangat.

Dalam hidup selalu ada rintangan
Aku merasa apa  yang aku mau tak sesuai kenyataan..
Aku berjalan dan terus berjalan..
Walau aku merasa keputusasaan...
Tetapi aku tak pernah berhenti berjalan..

Dalam hidup selalu ada rintangan
Aku merasakan kegagalan dalam kehidupan..
Aku belajar dan terus belajar..
Walau yang aku lakukan tak bersinar..
Tetapi aku tak pernah berhenti  belajar..

Dalam hidup selalu ada rintangan
Aku merasa beban hidup memberatkan..
Aku kuat dan terus kuat..
Walau tulangku tersasa rapuh tak kuat..
Tetapi aku tak pernah berhenti kuat..

By Nenih Nurhayati




Tidak ada komentar:

Posting Komentar